Ga naar inhoud

Welcome to import-forum.nl
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Foto

Pakketen Traceren Vanuit China

Let op! Verouderd Topic.

Guest, De laatste post van dit Topic is 30 dagen oud. Let erop dat je post zinvol is, of maak zo nodig een nieuw Topic aan om te voorkomen dat dit Topic onnodig omhoog wordt geschopt.

• Please log in to reply
506 reacties op dit topic

Dennis

Dennis

• Leden
  • 1864 Posts:

*
POPULAIR

Tacking-Code's hoe en wat?
Bij vele Chinese webshops krijg je bij een besteding van meer dan €15,- een tracking code waarmee je heel gemakkelijk jou pakket kunt traceren. Vaak kun je ook als verzend methode 'Register Airmail' selecteren voor een klein bedrag. Dit is dezelfde verzend methode als de normale 'Air Mail' maar dan, zoals het eigenlijk als wordt gezegd met een Tracking-Code.

Er bestaan verschillende code's die vaak beginnen met RA, RB, RF of RR. En eindigen op CN (China Post) HK (Hong Kong Post) of SG (Singapore Post)

Bijvoorbeeld: RA987654321CN

Aan de hand van deze code kun je jou pakket traceren op de volgende website's:
-

Please Login or Register to see this Hidden Content

(algemene tracking-site waarop de meeste, dan wel niet alle tracking-code's werken)
-

(China Post, onofficieel maar klopt erg goed en is Engels.)
-

(Hong Kong Post)

(Deutschepost)

Vaak duurt het 3 á 4 (werk)dagen voordat jou tracking-code werkzaam is op de bovenstaande site's. Ook zijn de vermeldingen vaak in gebrekkig Engels, maar met een heldere blik kun je er zelf vast wel iets van maken.

trackingw.png

Voorbeeld van hoe zo'n tracking site nou eigenlijk in zijn werk gaat.

Oke, en wat betekend het nou eigenlijk allemaal?
- Collection = Jou pakket wordt aangemeld en verstuurd naar de luchthaven. (Resterende verzend tijd ~30-45 dagen*)
- Opening = Jou pakket zit in het post systeem en wordt voorberied op vertrek. (Resterende verzend tijd ~30-40 dagen*)
- Departure from outward office of exchange = Vertek vanuit de luchthaven richting land van bestemming. (verzend tijd ~20-30 dagen*)
- Arrival at inward office of exchange = Aankomst bij douane in het land van bestemming. (Resterende verzend tijd ~10-15 dagen*)
- Held by costums = Pakket is appart gelegd door de douane.
- Failed delivery = Pakket service kan het pakket (nog) niet in ontvangst nemen.
- Final delivery = Pakket wordt overgedragen aan de pakket service (bijv. PostNL). (Resterende verzend tijd ~5 dagen*)
* Resterende verzend tijd is puur een indicatie en kan erg verschillen.

Het kan zijn dat jij een brief binnen krijgt met de vermelding dat er eventuele inklaringskosten en/of BTW over het product betaald moet worden. Voor meer informatie daarover verwijs ik je door naar de volgende website:

.

Als laatst wil ik even melden dat de Tracking-Code's die je krijgt van de Chinese webshops vaak niet helemaal kloppen en erg onbetrouwbaar zijn. Het kan maar zo zijn dat op de tracking site staat vermeld dat jou pakket onderweg is vanuit de luchthaven maar je het pakket de volgende dag al binnen hebt. Hecht er dus niet al te veel waarde aan en ga er vooral niet van uit.

Als je met PayPal betaald heb, houd dan altijd goed de '45 dagen Claim' in de gaten. Na 30-35 dagen je bestelde product nog niet ontvangen? Mail dan even de verkoper met de vraag waar jou pakket blijft. Na 43-44 dagen nog steeds niks gehoord? Maak dan een PayPal Claim aan en eis je geld terug. Mocht je nou ineens het pakket wel ontvangen en jou Claim loopt nog steeds? Dan kun je deze altijd nog annuleren.

Fouten in het Systeem/NULL Melding:
Bij het traceren van jou post pakket kan het soms wel eens zijn dat er o.a. een NULL melding wordt weergegeven. Deze NULL melding stelt niks voor en geeft geen waarde weer van waar jou pakket zich bevind. Het is één van de fouten welke voor kan komen bij het Traceren van jou pakket uit China.

Als er een update wordt gegeven zal deze NULL melding ook blijven staan.
Maak je geen zorgen, jou pakket komt zeer waarschijnlijk gewoon aan, en deze melding stelt niks voor.

tracke.png

Voorbeeld van een NULL melding

Ik heb na 45 dagen nog steeds niks ontvangen!
Dan raad ik je aan om een PayPal claim in te dienen.
Meer informatie over deze claim, hoe je deze invult en wanneer, kun je hier vinden:

Dit bericht is gewijzigd door Dennis: 04 februari 2014 - 17:38
Kleine update.

• Gepensioneerd, Aviator2, Ernesto and 8 others like this

RC Quadcopter_Everbuying

bananegel

bananegel

Mini-Veteraan

• Leden
  • 464 Posts:

Goed uitgelegd zo!

Jou pakketje was er trouwens wel erg snel:p

realmadrid40

realmadrid40

Senior Lid

• Leden
  • 176 Posts:

Wat betekenen deze 2? Worden ze gecontroleerd door de douane ofzo?

- De totale export verpakkingen wederzijdse verzegeld worden geopend

- De totale export pakket rechte seal afdichting van

Alvast bedankt, dennis.

Aviator2

Aviator2

Mini-Veteraan

• Leden
  • 874 Posts:
  • Locationbrabant

moet je denk ik even in engels vertalen, dan is het wel wat hier boven staat. zo weet niemand het denk ik (je kan op de site zelf het beste 'engels' aanklikken).

Dennis

Dennis

• Leden
  • 1864 Posts:

moet je denk ik even in engels vertalen, dan is het wel wat hier boven staat. zo weet niemand het denk ik (je kan op de site zelf het beste 'engels' aanklikken).

Klopt inderdaad, aangezien het al vertaald wordt in gebrekkig Engels is het Nederlands al helemaal een drama.
Post het even in de Engelse vorm, dan kan ik er waarschijnlijk wel wat van maken.

Aviator2

Aviator2

Mini-Veteraan

• Leden
  • 874 Posts:
  • Locationbrabant

wel in het gebrekkige engels he! en niet van het chinees naar het nederlands en dan weer naar het engels want dan klopt het nooit meer.

dus van chinees naar engels

smoky

smoky

Mini-Veteraan

• Ervaren leden
  • 970 Posts:

The total export package straight seal sealing of

wat beteken dat?

ze zijn het aan het sealen ofzo?

maar het pakketje is al een maand onderweg :l

Dennis

Dennis

• Leden
  • 1864 Posts:

The total export package straight seal sealing of

wat beteken dat?

ze zijn het aan het sealen ofzo?

maar het pakketje is al een maand onderweg :l

Volgens mij betekend dat, dat het pakket in het vliegtuig zit en wordt verzonden naar het land van bestemming. Maar zoals ik al in de OP heb uitgelegd kan de tracking vaak achterlopen wat dus ook kan betekenen dat jou pakket al in het land van bestemming is gearriveerd. Wacht het gewoon even rustig af.

SS5

SS5

SS

• Leden
  • 772 Posts:
Als de traceer-nummer op alle 3 de site's niet lukt dan?..

Aviator2

Aviator2

Mini-Veteraan

• Leden
  • 874 Posts:
  • Locationbrabant

Als de traceer-nummer op alle 3 de site's niet lukt dan?..

heb ik ook gehad... nog even wachten... ik moest een keer 1,5 week wachten totdat hij geactiveerd was... 1 week later was hij binnen!

• YFS likes this

Let op! Verouderd Topic.

Guest, De laatste post van dit Topic is 30 dagen oud. Let erop dat je post zinvol is, of maak zo nodig een nieuw Topic aan om te voorkomen dat dit Topic onnodig omhoog wordt geschopt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers